maandag , 11 december 2017

Cultuur

Wij hebben in onze school ook aandacht voor cultuur op school. Zo gaan onze kinderen regelmatig naar theater voorstellingen, geven we beschouwende en creërende lessen over cultuur en kunst, halen we kunstenaars, acteurs, auteurs, …, naar school en laten we onze kinderen kennismaken met verschillende technieken en expressievormen, kamishabai, …
Kreejaatief
De voorbije jaren hebben we met ons leerkrachtenteam ook intens aan onze muzische vorming gewerkt. Zo hebben we de betreffende leerplannen bestudeerd en hieruit leerlijnen gemaakt voor iedere klas. Muzische vorming bestaat niet alleen uit knutselen en zingen, maar bevat veel meer domeinen. Dramatisch spel, beeldopvoeding, muzisch taalgebruik, media, bewegingsexpressie en muzikale opvoeding. We bieden de kinderen kansen om alle domeinen te ontdekken en uit te proberen. Het rapport bevat ook een feedback van de leerkracht op het beleven en uiten van de kinderen in een bepaald domein.

Alle domeinen komen afwisselend en voldoende aan bod.

Onze kinderen leren tevens te beschouwen als te creëren bij dramatisch spel, beeldopvoeding, muzisch taalgebruik, media, bewegingsexpressie en muzikale opvoeding. We plannen ook bewust cultuuractiviteiten op onze agenda: * iedere klas gaat één maal per jaar op cultuuruitstap * iedere klas gaat minstens één maal per jaar naar theater * de kleuters en de leerlingen van de eerste graad bereiden ieder jaar een minimusical voor en brengen deze voor het grote publiek.